Návod jak tvořit oblečení

26. ledna 2008 v 19:00 | Nelička |  Sims 2 ostatní
Tak tu je ten návod tvoření

V tomto návodu vám popíšu, jak vytvářím plavky krok za krokem. Nechci tvrdit, že je to nejjedodušší nebo nejsprávnější verze, ale mně plně vyhovuje. :) Budete potřebovat program Photoshop (nebo jiný grafický program - ale tento návod je vysvětlován v Photoshopu) a hru The Sims 2, jejíž součástí je program BodyShop.
Krok 1: Otevřete si Body Shop (nabídka Start - EA Games - The Sims 2 - The Sims 2 Body Shop) a klikněte na políčko Vytvořit součásti (1). Dále vyberete Vytvořit nový projekt (2), Vytvořit nové oblečení.
Krok 1
Krok 2: Nyní si vyberete oblečení, které se rozhodnete upravovat. V tomto návodu chceme upravovat plavky (1), takže si vybereme nějaké pěkné plavky (2) a poté klikneme na tlačítko Exportovat vybrané textury (3) - je úplně dole.
Krok 2
Krok 3: Objeví se nám tabulka, kam napíšeme název projektu. Já jej nazvala Tutorial1 (1). Můžete si ho pojmenovat jak chcete. Poté klikneme OK (2).
Krok 3
Krok 4: Objeví se nám další okno, ke kterému se podrobněji vrátíme později. Nyní jsou pro nás důležité dvě věci - kam se textury uložily a tam malá šipečka vedle popisku. Tak budeme později obnovovat náhled simíka. BodyShop nechte spuštěný a otevřete si grafický program - já používám Photoshop.
Krok 4
Krok 5: Otevřete si všechny soubory, které najdete v projektech. (C:/Dokumenty/EAGames/TheSims2/Projects/Tutorial1). Jsou tam tři soubory, které končí: TextureName, MapTextureName a TextureName_alpha. Nejprve začneme pracovat s TextureName_alpha. Je to černobílý soubor, který nám říká, co bude na simce vidět a co ne. To bílé je oblečení, to černé neuvidíme. Také můžeme dát různé odstíny šedé pro poloviční krytí atd. Zde si zvolíme ten hlavní tvar plavek. Já si je upravím - nechci mít ten vršek tak dlouhý. Zvolím nástroj výběr (horní šipka) a označím příslušnou část na obrázku. Poté zajistím, aby byla podkladová barva černá (dolní šipka) - budu totiž výběr posunovat a chci, aby se mi prázdné místo plnilo černou barvou.
Krok 5
Krok 6: Klikneme na nástroj Posun, který je hned vedle výběru. Poté posuneme označenou část nahoru - tím zkracujeme bílou část. Pokračujeme tak dlouho, dokud nebudeme spokojeni s výsledkem. Pokud ano, tak soubor uložíme. (Soubor - Uložit)
Krok 6
Krok 7: V BodyShopu se podíváme, jak plavky teď vypadají. Klikneme na tu malou šipečku vedle popisku a obnoví se nám náhled simíka. Bohužel je to špatně vidět. Proto si změníme náhled klávesou F3. Nyní si pomocí myši nasměrujeme simíka tak, abychom na upravenou část lépe viděli. Levým tlačítkem myši měníme úhel pohledu, pravým tlačítkem myši přibližujeme nebo oddalujeme a pokud budeme držet tlačítka myši naráz, můžeme se simíkem hýbat i do stran.
Krok 7
Krok 8: Nyní chci upravit výstřih. Udělám to podobně jako u zkracování horního dílu plavek. Označím si výstřih a posunu ho dolů. Poté se podívám, jak to vypadá v BodyShopu.
Krok 8
Krok 9: S novým tvarem plavek jsem už spokojena, proto tento soubor už nebudu potřebovat. Jelikož jsem ale změnila bílou plochu, přenesu si toto rozvržení do souboru TextureName (ten barevný), se kterým teď budu pracovat. Jsem v TextureName_alpha, dám CTRL + A (vybrat vše), poté CRTL + C (kopírovat). Zavřu si soubor TextureName_alpha. Kliknu do souboru TextureName a dám CRTL + V (vložit). Poté dám ještě SHIFT + CRTL + E (sloučit viditelné vrstvy). Nyní potřebuji to bílé obarvit. Proto jsem si nachystala obrázek, ze kterého budou tyto plavky vyrobené (může to být jakýkoli vzor - plavky, přehoz na postel, tričko atd.). Postupně tam budu dávat jednotlivé díly plavek. Začnu spodním dílem kalhotek. Kliknu na nástroj Kouzelná hůlka (pod Posunem) a v souboru TextureName vyberu si určený díl plavek. Kliknu CRTL + C. Poté kliknu do toho souboru, ze kterého chci čerpat a dám CRTL + V. Vloží se mi tam část plavek. Posunu ji dle potřeby. Opět ji vyberu kouzelnou hůlkou.Krok 9
Krok 10: Jsem pořád v novém obrázku a pořád mám vybranou přidanou část plavek. Nyní se přesunu do panelu Vrstvy. (Pokud tam není, tak ji zapnu Okna - Vrstvy). Ujistím se, že mám označenou vrstvu s plavkami (ta horní) a poté ji chci smazat (1). Kliknu tedy na ikonku popelnice (2) a program se zeptá, jestli chci vrstvu smazat a vy klinete Ano (3). Plavky jsou pryč, ovšem označení stále zůstává - což byl účel. Nyní dejte CTRL + C (kopírujete označenou část), vrátíte se do souboru TextureName a kliknete CTRL + V. Vybraná část se vám vloží do tohoto souboru. V případě potřeby ji posunete na příslušné místo pomocí nástroje Posun.
Krok 10
Krok 11: Nyní totéž opakujte pro všechny části plavek. Ovšem nyní se nacházíte ve vrstvě toho přidaného dílu plavek, tudíž vám ostaní díly nepůjdou vybrat kouzelnou hůlkou. Musíte se přepnout ve vrstvách do Pozadí (1). Nyní už vše půjde. Opakujte body 9 - 11 pro všechno (2), co je bílé.
Krok 11
Krok 12: Teď, když už máte všechny díly plavek přenesené, uděláme jim drobný okraj, něco jako lem. Potřebujeme sloučit všechny barevné díly do jedné vrstvy, ovšem pozadí potřebujeme mít zvlášť. Proto si najdeme vrstvu Pozadí a klikneme na takové očičko (1). Potřebujeme, aby očičko zmizelo (vrstva nebude vidět). Všechny ostatní vrstvy je ale musí mít zapnuté. Až očičko vypneme, klikneme na jakoukoli vrstvu, která má očičko zapnuté (2). Nyní klikneme SHIFT + CTRL + E. Tím sloučíme viditelné vrstvy. Jestliže jste postupovali správně, měly by vám tam zůstat dvě vrstvy.
Krok 12
Krok 13: Nyní si potřebujete označit všechny části plavek. Ty jsou pořád ve vrstvě Pozadí bílé, že ano? Proto si schovejte vrstvu s barevnými plavkami kliknutím na očičko (1). Poté klikněte na pozadí (2). Nyní vidíte pouze černo-bílý soubor. Klikněte na Kouzelnou hůlku (3) a vyberte všechny části plavek. Klikněte na první, stiskněte SHIFT (umožní k výběru přidávat další části) a vybírejte všechny ostatní části. Až je budete mít všechny vybrané, klikněte opět na očičko (které tam teď není) u barevné vrstvy. (Stačí kliknout kamkoli na tu vrstvu) a ona se zobrazí (4). Nyní vidíte barevné plavky, které jsou vybrané. Ujistěte se, že jste v barevné vrstvě, klikněte na nástroj Výběr, a kamkoli v obrázku klikněte pravým tlačítkem. Objeví se vám tabulka, kde vyberete Vytáhnout. Vyskočí vám okno. Zde zadáte šířku: 3 ob (5), poté vyberete barvu (6), vyberete pozici: Uvnitř (7) a dáte OK (8).
Krok 13
Krok 14: Teď stiskněte CTRL + SHIFT + E. Měla by se objevit jedna vrstva. Poté obrázek uložte (Soubor - Uložit). Klikněte CTRL + A (vybrat vše) a poté CTRL + C (kopírovat). Tento soubor můžete zavřít. Stále nám tu ještě zbývá soubor poslední MapTextureName. Zde se určuje zvýraznění a stíny. Do něho klikneme a dáme CTRL + V (vložit). Nyní by tam měly být hotové plavky, barevné i s okrajem. Sloučíme obrázek do jedné vrstvy SHIFT + CTRL + E. Obrázek byl předtím v šedých barvách. Proto je tam vrátíme. Klikneme na Obraz - Přizpůsobení - Odbarvit. Soubor uložíme a prohlédneme si plavky a BodyShopu. Vidíme, že se plavky možná zvýraznily příliš. Ve Photoshopu dáme příkaz Obraz - Přizpůsobení - Jas a kontrast. Obrázek ztmavíme natolik, dokud se nám nebude výsledek v BodyShopu líbit. Jsme-li s plavkami spokojeni, můžeme už Photoshop zavřít.
Krok 14
Krok 15: Vrátíme se do BodyShopu a provedeme poslední úpravy. Ujistíme se, že jsme vybrali správný druh oblečení: plavky - pokud jsme upravovali plavky, je tam tato kategorie nastavena automaticky (1). Poté doplníme popisek (2) a nakonec plavky vyexportujeme do hry (3). Vše je hotovo! Nyní můžete vyzkoušet, jak vytvořené plavky vypadají ve hře. Krok 15
Takto plavky vypadají:
Výsledné plavky

Stáhnout plavky
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Skorpion Skorpion | E-mail | Web | 26. ledna 2008 v 19:50 | Reagovat

super!!! určitě to zkusim, taky mam ráda simsy, ale tyhle věci bohužel vytvářet neumim :-)

2 rendys rendys | Web | 26. ledna 2008 v 20:39 | Reagovat

jo klidne se spratelim

3 rendys rendys | Web | 26. ledna 2008 v 21:35 | Reagovat

tak jsem si vytvorila soupravu na sport dost kruty :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama